600-588-112

kontakt@beataadamczyk.pl

  • Home
  • Strefa wiedzy
  • Jak wygrać ten rok?

Co nas czeka w 2022? Z jakimi wyzwaniami przyjdzie się nam zmierzyć? W którą stronę pociągną rynek beauty najważniejsze trendy?

Rok 2022 zaczął się od obaw, rozterek, podwyżek, zmian regulacji – jest wiele tematów, które mogą przyprawiać przedsiębiorców o ból głowy.

Część ekonomistów nazwała rok 2022 ROKIEM NIEPEWNOŚCI. Za nami dwadzieścia jeden miesięcy pandemii i wydawałoby się, że ten trudny dla nas czas będzie się powoli kończył, ale niestety nie tak wygląda rzeczywistość.  Pandemia pozostaje źródłem niepewności, do tego doszły drastyczne podwyżki cen paliw, energii oraz postępująca inflacja. To wszystko zasiewa w nas ziarno niepokoju. Podczas gdy analitycy ekonomiczni nie pozwalają nam myśleć optymistycznie. Taka niepewność nie pomaga w codziennej pracy i tworzeniu planów biznesowych na dłuższy okres. Zarówno poprzedni rok, jak i bieżący to okres ogromnych wyzwań i nie pozostaje nic innego jak zaprzyjaźnić z kalkulatorem i zacząć analizować. To nie czas na wymówki, że tego nie lubisz, że nie do tego zostałeś stworzony. Pamiętaj, że wszystko, co dzisiaj jest łatwe kiedyś było trudne.

 

Zrób teraz sobie chwilę przerwy i odpowiedz bardzo szczerze na poniższe pytania:

  • Czy Twoja firma działa sprawnie?
  • A, jeżeli coś dzieje się nie tak, to co, to jest?
  • Jaka jest dzisiaj szansa na osiągnięcie celów, które wytyczyłeś sobie przed rokiem?

Regularne analizowanie wyników w Twoim biznesie jest bardzo istotne, ale ważne, aby to robić z głową.

Dość często obserwuję, że przedsiębiorcy albo wcale nie analizują wyników albo próbują analizować wszystko i nadmiernie komplikują, co tak naprawdę daje dokładnie odwrotny efekt do zamierzonego. Początek roku to dobry moment na gruntowną analizę, bo jak czytasz moje artykuły, to dobrze wiesz, że regularna analiza wyników firmy to działanie, które może przyspieszać jej rozwój. Warto, zwłaszcza teraz, na jakiś czas zatrzymać się i znaleźć czas na ocenę, spojrzeć z dystansu, gdzie jesteś i dokąd zmierza Twój biznes.


Myślę, że słyszałeś już to powiedzenie, że w biznesie, jeśli nie idziesz naprzód to cofasz się?

A czy Ty idziesz naprzód? Czy Twój biznes się rozwija?

Czy jest w lepszej kondycji niż rok temu?  Takiej samej? A może gorszej?

Jeżeli jeszcze nie zacząłeś gruntownej analizy, budować planów i nie zdążyłeś całościowo spojrzeć na swoją firmę, to właśnie teraz jest na to najlepszy moment. Analizowanie wyników to nie są fanaberie tylko dużych firm.

Warto raz na jakiś czas zrobić dokładny przegląd firmy. Bez niego możesz kręcić się w kółko i nigdy nie wyjść z tego zaklętego kręgu. Twoja firma być może zmierza w dobrym kierunku, być może nie. Ale dopóki nie sprawdzisz tego sam/a obiektywnie – nie możesz być pewien/a. Jeśli chcesz, żeby Twój salon rozwijał się, potrzebujesz zacząć to robić od dzisiaj, choćby w najmniejszym zakresie

Okres pandemiczny nauczyły naszą branżę pokory, niebywałej determinacji i tego, że nie wiemy, co może wydarzyć się jutro.

Pomimo tego wszystkiego rynek usług kosmetyczno – estetycznych pozostaje w dobrej formie. Jak podają prognozy na lata 2020-2026, jego wartość ma wzrastać rocznie średnio o 11 procent. Odpowiada za to m.in. stale zwiększające się zainteresowanie zabiegami z zakresu zaawansowanej kosmetologii i medycyny estetycznej.  Według badań coraz więcej Polaków sięga po tego typu usługi.

W tym roku na znaczeniu jeszcze bardziej zyska profilaktyka anti-aging, która od dłuższego czasu uznawana jest za najważniejszy element w walce o piękną skórę. Gama tego typu terapii będzie rosła.

To natomiast ukształtuje główny trend obecnego roku, jakim będą naturalne efekty zabiegowe, intensywne stymulowanie skóry, przy małej inwazyjności.

Na topie będzie podkreślanie naturalnego piękna, moda na mocne rysy twarzy, widoczną wolumetrię i diametralne zmiany od razu po wyjściu z gabinetu, powoli będzie odchodzić w zapomnienie.

Klienci będą hołdować zasadzie, aby rezultaty zabiegowe były budowane stopniowo, czyli: „wykonaj zabieg tak, aby inni tego nie widzieli”.

Definicja dobrego wyglądu w tym roku będzie brzmiała: promienna cera i jak najdłużej utrzymana jędrność skóry.

Trendy trendami, ale poszerzenie wachlarza dostępnych zabiegów musi zawsze iść w parze z dbaniem o indywidualne potrzeby klientów.

Będą na topie gabinety wyznające regułę holistycznego podejścia do dbania o zdrowie i urodę, co pozwoli utrzymać im zainteresowanie, a nawet zwiększyć grono osób je odwiedzających. Porzucenie utartych schematów jest w tym przypadku kluczowe.

Co więcej, opieka nad klientem jeszcze bardziej zaczynie wykraczać poza sam gabinet, gdzie zalecanie odpowiedniej pielęgnacji domowej, fotoprotekcji, suplementacji, terapii uzupełniających będzie miało jeszcze mocniejszy wpływ na sukces terapii.

Beata Adamczyk

Ekspert od budowania zyskownego biznesu,
międzynarodowy konsultant rynku spa & beauty.

Udostępnij: